HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Lissel: szia! nagyon jó történet!!! :D ti ketten vagytok a kedvenc íróim :D (Assa & Mellons) (2012.07.29. 12:06) Assa ajándéka - második rész
  • mabym: Végre rájöttem hogy kell kommentet írni :D Bocsi hogy idáig tartott :) Nagyon nagyon örülök hogy e... (2010.04.25. 00:04) Nusika93 ajándéka
  • mabym: Nahát :) Végül is igaz. És úgy látom nem csak nekem tetszik ennyire! :D Nagyon ügyes vagy és még ... (2010.04.25. 00:01) mabym ajándéka
  • Tiszy: Jaj én meg tökre várom. :D:D Direkt fogalmaztam meg úgy ezt az ötletet, hogy őket is lehessen írni... (2010.02.27. 14:41) Tiszy ajándéka - 2. rész
  • Robin Mors: Nekem megvannak még, amiket kértél. :D Szerintem még majd hétvégén kijavítom ezt (valószínűleg csa... (2010.02.27. 12:21) Tiszy ajándéka - 2. rész
  • Utolsó 20

Címkék

2009.12.31. 18:00 Merengő Adminok

Jenna27 ajándéka

Kinek készült az ajándék: Jenna27
Korhatár: nincs
Figyelmeztetések: nincs
Leírás: Egy Privet Drive kategóriában írt könnyed kis novella, egy csipetnyi romantikával, és egy leheletnyi társadalomkritikával. Szeretettel küldöm Jenna27-nek, és remélem, örömét leli benne!
Az ötlet, ami alapján dolgoztam: 3.: Valamilyen nagyvilági nem fandomban írt PD-s sztori. Mindenféleképp legyen könnyed, gördülékeny és élvezetes.

 

Még mielőtt belevetnéd magad az olvasásba, nézd át ezt a rövid leírást a feltöltésről.

Minden nap két-három ajándékot teszünk fel a blogra, csak az ajándékozott neve szerepel majd rajta, a szerző neve titokban marad az utolsó ajándék megjelenéséig (ez kb. két hónap múlva lesz). Ez után mutatjuk meg a "leleplező" listát, amikor is kiderül, hogy kik a rejtélyes alkotók.

Ezért nyomatékosan kérünk, hogy amíg ez a lista fel nem kerül a blogra ne töltsd fel a munkádat semmilyen archívumba, vagy internetes oldalra, és ne áruld el SENKINEK, melyik műnek vagy a szerzője, vagy ki az ajándékozottad. Ez természetesen csak az ajándékozás idejére vonatkozik, utána azt teszel a munkáddal, amihez kedved van.

 A blogbejegyzésekhez lehet kommenteket írni, reagálni az ajándékokra. Viszont mivel ezek ajándékok, nem "építő jellegű" kritikát várunk, mint a Merengőre. Itt csak jót lehet írni.

A blogon egy komment küldéséhez sajnos kötelező a regisztráció. Ez egyébként elég gyorsan megy, szóval ha még nincs ilyen indapass neved, szerezz egyet, és írj valami visszajelzést az ajándékokhoz (nem csak a sajátodhoz, máséhoz is lehet).

Így azonban az a lehetőség elveszett, hogy az ajándék készítője reagálni tudjon a kommentekre anélkül, hogy kiderülne, ki is valójában. Ezt a problémát megpróbáltuk úgy áthidalni, hogy regisztráltuk egy közösen, mindenki által használható anonymus nevet, és így bárki válaszolhat "névtelenül" is a saját kritikáira. Fontos, hogy ezt a nevet csak annál az ajándéknál használd, amit Te készítettél és ne felejts el átjelentkezni a saját nicknevedre, ha máshova kommentelsz. Kissé bonyolultnak hangzik, de ez a legjobb megoldás.

Az ajándék készítője ezen a címen tud belépni:
Név:
rejtelyesalkoto@gmail.com
Jelszó: 09ust

Jó olvasást!

 A néma lovag

 Utálatos hely a középiskola, ezt mindenki tudja. Az a sok nagyképű, arrogáns diák, aki lenézi a körülötte élőket… egyszerűen szánalmas. Ők azt hiszik, hogy bármit megtehetnek másokkal, mert ők a „menők”. Szívesen megmondanám nekik, hogy nem körülöttük forog a világ. De sajnos, ha megkísérlem a szemükbe mondani, rám se hederítenek, vagy rosszabb esetben ott helyben megaláznak mindenki előtt. Talán épp ezért nem próbálkozom ezzel az utóbbi időben. Elegem lett. Bárkivel beszéltem a suliban, ők is unják ezt a fajta feudalizmust. De lehet, hogy csak azért érzem így, mert én nem tartozom a népszerűek közé. Nem vagyok buta, vagy fogyatékkal élő, sőt, még csúnyának sem mondanám magam… egyszerűen nem vettek be.

- Emma?

Emma… na, igen. Azt mondják szép név, de én ki nem állhatom. Anyai nagymamámról kaptam, ami nem épp felemelő érzés.

- Emma, figyelnél az órámon?

Hirtelen a tanárnő felé fordulok. A tekintetem még elég ködös; valószínűleg látni, hogy valahol máshol jártam.

- Téged kire emlékeztet a versben található életfelfogás? – kérdezte a tanárnő kitartóan, nyilván azzal a céllal, hogy magamhoz térítsen.

- Hát… - gyorsan a könyvembe pillantottam, és a vers közepe táján meg is találtam a választ. – Ez egyértelműen az antik-kori Horatius elve. Carpe diem, vagyis élj a mának. A szerző is ugyanezt taglalja a művében(1).

- Így van. És ebből arra következtetünk, hogy nagy hatással volt rá Horatius munkássága…

És a tanárnő további monológjából ismét nem fogtam fel semmit. A szomszédos padban ülő lány egy cetlit csúsztatott hozzám.

„Este nálad vagy nálam?” – csak ennyi állt rajta.

„Nálam” – írtam vissza. Átcsúsztattam a papírost a feladónak, aki a legjobb barátnőm volt. Grace-szel mindent meg tudtunk beszélni egymás között. Estére egy filmnézős, hizlaló kaját evős, lazulós programot terveztünk.

- Párokban fogtok dolgozni – hallottam meg hirtelen a tanárnő utasítását. – A párok a következők. Josh Angelával, Michael Amyvel… - a tanárnő az osztályon sorba haladva beosztott mindenkit. Még azt sem tudjuk, miben kell együtt dolgoznunk, de azt, hogy kivel, már igen. Hát szép… - Grace… Alexszel, és Emma Amesszel alkot egy párt – ránéztem az említett fiúra, aki az egyik legnépszerűbb volt a suliban másodikos létére. Egyáltalán nem tűnt elégedetlennek a párválasztást illetően. Sőt, mielőtt visszafordult volna a tábla fele, rám mosolygott, ami mosoly volt, és nem fintor. Ezt pozitív jelnek vettem.

- Nos, tehát a feladatotok az lesz, hogy a párok a következő órára, vagyis holnapra bemutatnak nekem egy verselemzést az eddig tanult költők valamelyikétől. A választott mű lehetőleg ne legyen benne a tankönyvben. A terjedelem érje el a két oldal hosszúságot. Az életrajzokat ismeritek, így feltehetőleg a művekkel sem lesznek gondok. Amelyik párosé a legjobb lesz, dupla ötöst érdemel! Ha esetleg gondotok támad, forduljatok egymáshoz. További szép napot!

A csengő időközben megszólalt, és hallani lehetett a folyosóra özönlő diákok dobogását. Mi is szedelőzködni kezdtünk, és szép lassan kihömpölyögtünk a tömegbe.

- Azt hiszem, el kell halasztanunk a ma estét – mondta Grace. – Ha meg akarjuk írni az elemzést, jobb, ha tanulunk ma este. Majd jövő héten nézünk filmet.

- Igen, az lesz a legjobb – értettem egyet. – De semmi kedvem nincs Amesszel tölteni az estémet. De hát… ez van. A holnapról majd még tárgyalunk.

- Rendben. Két perc múlva az udvaron? – kérdezte Grace.

- Megszokott hely – bólintottam, majd sarkon fordultam, és elindultam a szekrényem felé, hogy kivegyem az ebédemet. Épp a számzárat tekergettem a lakaton, amikor megjelent egy jólfésült fej és a hozzá tartozó test a szomszédos szekrénynél, és a tulajdonosuk abban kezdett matatni.

- Szia, Emma – köszönt rám Ames. – Megbeszéljük a mai házi dolgozat írását?

- Az jó lenne. Mikor találkozzunk?

- Öt fele jó lenne. Nálam?

- Ne, inkább nálam, mert most van otthon egy rakat műkaja, amit meg kell enni…

- Nagyszerű, akkor ott – egyezett bele azon nyomban, mire meghökkentem. – Mi a baj? – kérdezte Ames, mert minden bizonnyal kiült az arcomra a meglepettség.

- Nincs baj, csak… azt hittem, tiltakozni fogsz, hogy esetleg nálatok kényelmesebb, vagy nagyobb a hely, vagy ilyesmi…

- Nem, szerintem nálatok tökéletesen megfelelő lesz. Akkor viszlát este! – azzal bele is vetette magát a még mindig hömpölygő diáktengerbe. Én szép komótosan kiemeltem a szekrényből az ebédre hozott szendvicseket, és egyszer csak megpillantottam egy szekrény alján pihenő borítékot. Úgy festett, mint amit csak becsúsztattak. Kinyitottam, és olvasni kezdtem a nyomtatott szöveget(2).

 

 

 Azt hiszem, hogy szeretlek;
lehúnyt szemmel sírok azon, hogy élsz.
De láthatod, az istenek,
a por, meg az idő
mégis oly súlyos buckákat emel
közéd-közém

hogy olykor elfog a
szeretet tériszonya és
kicsinyes aggodalma.

 

Először nem is fogtam fel, miről szól a levél. Majd ahogy újra átolvastam, kezdett derengeni. Szereztem egy titkos imádót, aki nem mer elém állni. Nem mer, vagy csak még nem mer? Ez a vers egyszerűen gyönyörű. Mosolyognom kellett, ahogy olvastam.

Sietve kikaptam az ebédemet a szekrényből, és a levelet a kezemben lobogtatva rohantam előkeríteni Grace-t. Az udvaron a megszokott helyen találtam rá. Egy szél- és hómentes sarokban, ahol a fejünk felett egy ponyvaféle húzódott. Letelepedtem mellé, és mielőtt megkezdhette volna a szendvicsét, a kezébe nyomtam a levelet.

- Mi ez? – kérdezte nyomban, de azért átvette a papirost. Figyeltem a reakcióit, ahogy olvasott, és azok alapján neki elsőre is leesett a szöveg lényege. Mikor végzett, kerekre nyílt szemmel és undorral az arcán felém nyújtotta. – Ez giccses – közölte, majd nagyot harapott a szendvicsből.

- Ennyi? – néztem nagyot. – Bíztam benne, hogy egy kicsit jobban fogod véleményezni…

- Nincs ezen mit véleményezni. Lehet, hogy csak egy rosszindulatú cselszövés ellened. De ha ez a srác tényleg létezik, akkor tuti, hogy az ellenkező oldalon áll. Bár nem tudom, milyen értelemben.

- Ezt honnan veszed?

- Hahó, irodalomzseni, hol a szemed? Azt írta, hogy akadályok vannak köztetek. Ez nem elég nyilvánvaló?

Ismét átfutottam a verset, és megtaláltam a keresett utalást, ami inkább nyílt közlés.

- Szerintem akkor örülj majd, ha a sokadik verset találod meg. Sőt, inkább, ha az a rejtélyes valaki megjelenik, és bemutatkozik.

- Olyan hangulatromboló vagy – vágtam durcás arcot. – Teljesen boldog voltam öt perccel ezelőtt…

- Te kérted a véleményemet – emlékeztetett barátnőm kedvetlenül.

- Igen tudom, de mindig elfelejtem, hogy másként reagálsz a dolgokra, mint akárki más.

- Azért, mert én nem vagyok akárki – jelentette ki fellengzősen Grace. Szerettem az önimádó énjét, amikor csak úgy kitörtek belőle a hangzatos szavak. Tudtam, hogy nem gondolja komolyan, és úgy véli, semmivel sem jobb bárki másnál. Néha csak önvédelemből kívánkoztak ki ezek a szavai.

- És most mit fogsz tenni vele? – kérdezte, de tudtam, hogy a lelkes kíváncsiság nagy része csak mímelt.

- Nem tudom – feleltem. Eltöprengtem a kérdésen, de nem sokra jutottam. – Szerintem inkább először megvárom a következő levelet. Úgysem tudok mást tenni.

- Szerintem kérdezz meg mindenkit a suliban, hogy ő írta-e.

- Hogyne, hogy még jobban lejárassam magam?

- De legalább tudnád, ki az – Grace befejezte az evést, és fel is állt. – Mennem kell, mert még beszélnem kell a tanárral óra előtt. Tegnap nem voltam itt, és azt sem tudtam, hogy íratni akar… Mindegy. Lesz ma még közös óránk?

- Nem hiszem – gondolatban végigzongoráztam az órarendemen.

- Akkor suli után találkozunk.

- Nem jó – emlékeztettem. – Elemzés, rémlik?

- Ja, persze. Akkor holnap.

- Holnap.

Grace elindult az órájára, és én még maradtam befejezni az ebédemet. Grace elég furcsa lány, akit a világon a legtöbb dolog hidegen hagy. Nem érdekli a divat, a pletyka, a fiúk… Sokszor nehéz közös nevezőre jutnunk, de ha ellenkezik is a véleményünk, mindig megoldjuk. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a barátom, mert minden esetben megbízhatok benne, és sosem hagyna cserben. Ahogy én sem őt.

Feltápászkodtam az évek folyamán kényelmessé vált kőfalról, és újfent belevetettem magam a tanórák forgatagába.

 

***

 

Otthon, édes otthon…

Csend…

Béke…

Nyugalom…

És egy ajtócsengő…

- Már megint ki az? – dörmögtem magamban mérgesen, majd odabotorkáltam az ajtóig, és kinéztem a kukucskálón. Megláttam a kedvenc pizzafutárunk piros-sárga sapkáját, és morcosan ajtót nyitottam. – Szia, Jimmy.

- Szia, Emma. Újabb pizsamaparti?

- Nem, az most elmarad. Nem mondtam le a rendelést?

- Nem hiszem, különben nem lennék itt – mosolygott a futársrác.

- Szuper… Egy pillanat – visszaléptem a pénztárcámért, hogy kifizessem a pizzát. A tévé félhomályánál botorkáltam át a szobán, így megbotlottam, és nem sok híja volt, hogy elessek.

- Ó, hogy az a… - visszafogtam magam, nehogy valami cifrát mondjak, így maradt a néma szitkozódás. Felkaptam a tárcát, és megfordulva a jelen helyzetben legkevésbé szívesen látott személyt láttam az ajtóban.

- Szia, Emma – köszönt rám Ames kissé félszegen. – Jól vagy?

- Jól, köszi – motyogtam, de mielőtt visszaértem volna, ugyanabban a széklábban botlottam meg, mint korábban. – Tessék, Jimmy. Ennyi elég, ugye?

- Még sok is… - és már nyúlt volna, hogy visszaadja az aprót.

- Hagyd, Jimmy, a többi a tied – mondtam gyorsan, és átvettem a pizzát.

- Köszi. Sziasztok! – azzal Jimmy indult is a motorja felé.

- Gyere be, Ames. Érezd otthon magad – nyúltam a villanykapcsolóért, hogy lássam is, hogy miben nem kellene megbotlanom, de a sors iróniája, hogy a pizzával a kezemben kibillentem az egyensúlyomból. Arra számítottam, hogy másodperceken belül elérem a padlót, de helyette egy erős kar a derekamnál elkapott és magtartott. A pizza sem landolt a földön, inkább úgy tűnt, mintha csak lebegne a levegőben. Mikor visszanyertem az egyensúlyomat, rápillantottam fogvatartómra.

- Biztos, hogy jól vagy? – kérdezte Ames.

- Hogyne… igen… ez egy kicsit… hű… - dadogtam összefüggéstelenül, mire Ames csak elmosolyodott.

- Rendben, de próbálj meg egyenesen megállni, oké?

- Igyekszem – motyogtam, és a pizzáért nyúltam, hogy átvegyem tőle.

- Ezt nem adom, jobb helye van nálam – közölte somolyogva. Most, hogy megszabadított a terhemtől, odanyújtózkodtam a kapcsolóhoz. Feloltottam a lámpát, és máris biztonságosabban mertem közlekedni. – Hova tehetem le? – kérdezte Ames.

- Tedd csak le a kanapé előtti asztalra.

- És mit terveztél ma estére? – érdeklődött a fiú, mire összehúzott szemekkel néztem rá a konyha irányából. – Csak mert mondtad, hogy sok itthon a műkaja.

- Tényleg mondtam ilyet – rémlett fel a kép. Közben tálakba öntöttem ki a sokféle chipset, a mogyorót, a kekszet, és mindent, ami csak a kezembe akadt.

- Ugye nem a barátoddal terveztetek valamit? – kérdezte aggódó tekintettel Ames, miközben átjött a konyhába, hogy segítsen kikészíteni a rágcsálnivalót.

- Nem, nincs barátom – mondtam. Magam sem értettem miért, de kissé zavarban voltam. – A legjobb barátnőmmel terveztünk egy filmnézős, lazulós estét.

- Ő lenne Grace, nem igaz?

- De, igaz – lepődtem meg. – De hát…

- Többet tudok a suli diákjairól, mint hinnéd – felelt a befejezetlen kérdésemre Ames.

- Oh… - hirtelen nem tudtam mit mondani. Közben elkezdtük áthordani a nappaliba a tálakat, amit csak több fordulóval sikerült megoldani. – És mondd csak, kerestél már verset? Mert bevallom, én még nem.

- Igen, és találtam is, amit szerintem remekül lehet elemezni.

Letelepedtünk a kanapéra, és a kezembe adott egy papírost, amin a vers volt. Figyelmesen elolvastam(3).

 

 

A hatalmas szerelemnek
Megemésztő tüze bánt.
Te lehetsz írja sebemnek,
Gyönyörű kis tulipánt!

Szemeid szép ragyogása
Eleven hajnali tűz,
Ajakid harmatozása
Sok ezer gondolt elűz.

Teljesítsd angyali szókkal,
Szeretőd amire kért:
Ezer ambrózia csókkal
Fizetek válaszodért.

 

Tovább

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kivansagust.blog.hu/api/trackback/id/tr621632280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xXxSzaszyxXx 2010.01.07. 22:07:52

Nagyon szép novella volt, nagyon tetszett. Gratulálok hozzá Rejtélyes alkotó, és az ajándékozottnak is gratulálok, hogy ilyen szép ajándékot kapott :-)
süti beállítások módosítása